استراتژی های تقویت سایت و پیشرفت سئو

استراتژی های تقویت سایت و پیشرفت سئو

در این مطلب ضمن آشنایی با سئو، به استراتژی‌های پیشرفت آن می‌پردازیم

 

در عصر ارتباطات برای یک کسب و کار، SEO یا همان بهینه سازی موتور جستجو بسیار مهم است. چرا که تقویت سایت و پیشرفت سئو در کوتاه مدت به شما کمک می‌کند که سایتتان در نتایج جستجوی گوگل بالا بیاید و همانطور که همه ما می‌دانیم بسیاری از افراد نیازشان را در همان صفحه اول جستجو می‌کنند. پس داشتن یک سئو قوی بسیار با اهمیت و حیاتی است.

سئو (SEO) چیست؟

ممکن است برای شما سوال باشد که سئو واقعا چیست و چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟

موتورهای جستجو مانند یاهو و گوگل بر روی الگوریتم ها کار می‌کنند. آن ها بر این اساس برنامه ریزی شده اند تا صفحات را بر اساس محتوا، ساختار، لینک ها و همچنین عوامل دیگر رتبه بندی کنند. بنابراین استراتژی های تقویت سایت و پیشرفت سئو به معنای کار خلاقانه و تکنیکی ایجاد محتوا و توسعه وب سایت شماست که باعث می‌شود الگوریتم ها و رتبه بندی در موتورهای جستجو های بهبود یابد.

در حال حاضر تمرکز ما بر روی گوگل است، چرا که گوگل در سال ۲۰۱۷ حدود چهارپنجم ترافی دسکتاپ جهانی را به خود اختصاص داد و این به این معنی است که نیاز دارید با قوانین گوگل پیش بروید.

تکنیک های زیادی وجود دارد که به بهبود و تقویت سئو کمک می‌کند. یکی از آنها پیوند لینک ها (Link building) است که از نظر استراتژیست های گوگل یک عامل  کلیدی در تقویت سئوی سایت است. یکی دیگر از عواملی که در رتبه بندی گوگل تاثیر بسیاری دارد و ممکن است برای شما غیر منتظره باشد سرعت سایت است.

چرا سرعت سایت در SEO مهم است؟

گوگل همیشه بهترین مطالب موجود را برای جستجو کننده ها ارزیابی می‌کند. حتی اگر شما دیگر تکنیک های سئو را به صورت قوی اجرا کنید، یک سایت با سرعت کند، سیگنال های ضعیف را نشان می‌دهد و باعث آسیب زدن به رتبه بندی کلی شما می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۹ درصد از کاربرانی که سرعت ضعیف یک سایت را تجربه کرده اند هرگز به آن سایت بازنگشته اند و خواهان استفاده دوباره از آن سایت نشده اند. علاوه بر این، نیمی از کاربران یک وب سایت، اگر وب سایت مورد نظر آن ها ظرف دو ثانیه بارگزاری نشود وب سایت را ترک خواهند کرد. بله. تنها دو ثانیه طول می‌کشد تا شما کاربران خود را از دست بدهید. همچنین سرعت پایین سایت باعث می‌شود کاربران از معاملات آنلاین در این سایت خودداری کنند و حتی کاربران وفادار خود را نیز از دست بدهید.

هنگامی که یک سایت برای بارگذاری در حدود یک تا سه ثانیه زمان می‌برد، گوگل ۳۲ درصد افزایش میزان جستجو را محاسبه می‌کند. هرچه یک سایت زمان بیشتری برای بارگذاری صرف کند، این درصد بالاتر می‌رود و هرچه این درصد بالاتر رود رتبه سایت شما در موتورهای جستجوی گوگل کاهش خواهد یافت.

حال سوال اینجاست که در تقویت سایت و پیشرفت سئو چه سرعتی برای سایت کافی است؟ پاسخ دادن به این سئوال واقعا سخت است. چرا که اکنون گوگل بارگذاری صفحات وب در موبایل را ۲۲ ثانیه تخمین زده است که این میزان ۲۰ ثانیه بیشتر از ظرفیت تحمل انتظار برای کاربران است.

 

🎓گامهای مستحکم فردا،نیازمند آگاهی امروز است🎓

پلتفرم آموزشی آنلاین مدیران خلاق

www.modirankhallagh.ir

 

بیشتر بخوانید:  مدل بازاریابی STP Marketing Model) STP)

بیشتر بخوانید:  برندسازی مشترک یا Co-Branding

بیشتر بخوانید:  شاخص‌های خدمات مشتری

بیشتر بخوانید:  نظریه پردازان اصلی پنج عامل شخصیتی یا Neo-5

بیشتر بخوانید:  ایجاد و توسعه‌ USP برند

از پادکست های اساتید مدیران خلاق لذت ببرید و استفاده نمایید :پادکست صوتی رایگان مبحث جعبه سیاه ارتباطات موثر (از جناب دکتر کامران صحت)