5 روش قدردانی از کارکنان

خالصانه توجه کنید

یکی از شنیده‌های رهبری مورد علاقه من این عبارت است: «بهترین رهبران یک عامل توجه و مراقبت بالایی دارند، آن‌ها واقعا به مردم اهمیت می‌دهند». می‌بینید که تنها تعریف و تمجید از کارکنان در زمانی که کارشان را به خوبی انجام می‌دهند کافی نیست. اگر این تعاریف خالص نباشند، ‌آن‌ها باور نخواهند کرد

به سبک رهبری خود دقت کنید

یکی از سبک‌های رهبری «مدیریت قانون طلایی» نامیده می‌شود که در واقع می‌گوید: شما باید با کارمندان‌تان به نحوی رفتار کنید که اگر جایتان با یکدیگر عوض می‌شد دوست داشتید آن‌ها با شما آنگونه رفتار کنند.

در مکالمات روزمره شرکت کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که رهبران باید در ذهن داشته باشند این است که افراد زیردست آن‌ها آدم هستند. آن‌ها ربات‌های ساخته شده برای انجام کارها نیستند و هر کدام از آن‌ها نفس می‌کشد، احساسات دارد، مبارزه می‌کند و مهم‌تر اینکه بعد از کارشان زندگی می‌کنند. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای ابراز قدردانی واقعی به کارکنان‌تان، مشارکت با آن‌ها در مکالمات درباره این موضوعات است

اهداف خود را به اشتراک بگذارید

کارمندان دوست دارند بدانند نقش مهمی در سوق دادن شرکت به سمت جلو دارند. این مسئله، اشتراک‌گذاری دقیق اهداف با کارمندان‌تان را مهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بدانند چگونه چه کارهایی را برای کمک به شرکت به منظور رسیدن به آن اهداف انجام دهند.

با کارمندان‌تان چالش داشته باشید

برخی رهبران احساس می‌کنند که به چالش کشیدن عمدی کارکنانشان تاثیر منفی بر روحیه آن‌ها خواهد داشت. گر چه واقعیت این است که هیچ چیزی بعید نیست. تنها تعداد کمی از افراد از انجام کارهای یکنواخت و بدون استرس لذت می‌برند ولی شانس شما می‌تواند این باشد که افرادی زیردست شما کار کنند که سال‌ها در این حرفه کار کرده‌اند، تحصیلات خود را بالا برده‌اند و مهارت‌های جانبی را فرا گرفته‌اند، بنابراین همه آن‌ها برای روبه‌رو شدن و مقابله با چالش‌های پیچیده‌تر مجهزتر هستند.

.

.

🎓گامهای مستحکم فردا،نیازمند آگاهی امروز است🎓

پلتفرم آموزشی آنلاین مدیران خلاق

www.modirankhallagh.ir

 

بیشتر بخوانید:  مدل بازاریابی STP Marketing Model) STP)

بیشتر بخوانید:  برندسازی مشترک یا Co-Branding

بیشتر بخوانید:  شاخص‌های خدمات مشتری

بیشتر بخوانید:  نظریه پردازان اصلی پنج عامل شخصیتی یا Neo-5

بیشتر بخوانید:  ایجاد و توسعه‌ USP برند

از پادکست های اساتید مدیران خلاق لذت ببرید و استفاده نمایید :پادکست صوتی رایگان مبحث جعبه سیاه ارتباطات موثر (از جناب دکتر کامران صحت)