چهار روش انگیزه دادن به مشتریان

 

توجه مثبت بی‌قیدوشرط

 

شاید این بزرگ‌ترین هدیه‌‌ای باشد که بتوان به شخصی دیگر داد. این موضوع بین همسران، والدین و فرزندان، دوستان و خانواده و در همه روابط دیگر مصداق دارد.

 

بااین‌حال، وقتی افراد احساس کنند دیگران آن‌ها را دوست دارند و می‌پذیرند و آن‌ها را قضاوت، ارزیابی یا نقد نمی‌کنند،‌ احساس راحتی، آرامش و شادی دارند. میزان عزت‌نفس فرد، تعیین‌کننده سطح عملکرد او است. توجه و پذیرش مثبت و بی‌قیدوشرط، موجب افزایش عزت‌نفس و بهبود تصویر فرد از خودش می‌شود؛ در نتیجه، در همه کارها به‌خصوص در فروش مثبت‌تر و ثابت‌قدم‌تر می‌شود.

 

تماس فیزیکی

 

افراد به‌شدت تحت‌تاثیر تماس فیزیکی با دیگران قرار می‌گیرند. کارهای ساده‌ای مثل دست دادن گرم و دوستانه، زدن روی شانه فرد برای تشکر از کار یا حرفی خوب یا حتی لمس شانه او هنگام عبور از راهرو از این دست هستند. لمس آرام دست یا بازوی شخص هنگام صحبت باعث می‌شود احساس ارزشمندی و نزدیکی بیشتری به شما پیدا کند.

 

تماس چشمی

 

یکی از راه‌های پر کردن مخزن احساسی دیگران، تماس چشمی است. وقتی فردی از تیم شما می‌خواهد صحبت کند، با دقت به او گوش دهید. از نظر دادن یا گفتن ایده‌های خود اجتناب کنید. روبه‌رویش بنشینید، به چشمانش نگاه کنید، سر تکان دهید، لبخند بزنید و نشان دهید ارزش زیادی برای او و نظراتش قائل هستید.

 

همیشه به افراد یا چیزهایی توجه می‌کنید که بیشترین ارزش را برایتان دارند. وقتی هنگام صحبت دیگران با نگاه گرم و مهربان به آن‌ها توجه می‌کنید، احساس ارزشمندی و اهمیت بیشتری می‌کنند و سعی می‌کنند بهترین فرد ممکن باشند.

 

توجه دقیق

 

خودانگاره و تصویر فروشنده از خودش با رفتار شما تعیین می‌شود. پس با افرادتان خوب رفتار کنید. رفتار و گفتار شما باعث کاهش یا افزایش عزت‌نفس و عملکرد فروشنده می‌شود. فروشندگان باید پس از هر تعامل با شما احساس بهتری به خود پیدا کنند.

🎓گامهای مستحکم فردا،نیازمند آگاهی امروز است🎓

پلتفرم آموزشی آنلاین مدیران خلاق

www.modirankhallagh.ir

.

.