پاسخ مخاطبان به محصولات یا خدمات یکی از سه حالت زیر است:

پاسخ مخاطبان به محصولات یا خدمات یکی از سه حالت زیر است:

 

افراد کاملا علاقه‌مند

 

این مخاطبان با دیدن تبلیغ شما بسیار خوشحال می‌شوند، زیرا دقیقا دنبال همین موضوع بودند و اقدام می‌کنند و با شما معامله می‌کنند.

خبر بد آن است که درصد چنین مخاطبانی بسیار کم است و اگر برای پیشرفت کسب‌وکار خود بر این افراد حساب کرده‌اید، متاسفانه باید بگوییم، فروش خوبی نخواهید داشت.

 

 افراد کاملا بی‌تفاوت

 

محصولات و خدمات شما به هیچ وجه برای این دسته از مخاطبان جالب نیست. حتی شاید نخواهند بدانند که دقیقا چه کاری انجام می‌دهید.

این افراد از شما خرید نخواهند کرد و حتی شما را به دیگران توصیه نخواهند کرد، چون هیچ توجهی به تبلیغ و توضیحات شما نمی‌کنند.

 

افراد مردد

 

دسته سوم مخاطبان، افرادی هستند که در برابر محصولات و خدمات شما موضع مشخصی ندارند، آن‌ها تبلیغات شما را می‌خوانند، و به‌طور کلی به کسب‌وکار شما علاقه دارند، ولی فعلا قصد خرید ندارند و مردد هستند که آیا از خدمات شما استفاده کنند یا خیر.

 

افراد مردد شاید درآینده از شما خرید کنند، ولی معمولا در شرکت‌های ایرانی موضوع این‌طور پیش می‌رود:

 

افراد مردد با شما تماس می گیرند و چند سوال می‌کنند. پس از چند روز نام کسب‌وکار شما را فراموش می‌کنند، ولی می‌دانند که در کدام مجله، پیک یا می‌توانند تبلیغ شما را پیدا کنند.

 پس از مدتی آن مجله هم دور انداخته می‌شود و پس از آن شما کاملا به فراموشی سپرده می‌شوید!

 

زمانی که این افراد مردد، تصمیم به خرید می‌گیرند، شما جزو گزینه‌های خرید برای آنان نیستید، زیرا شما را پیدا نمی کنند و یک فروش با ارزش را از دست می‌دهید.

 

نکته جالب آن است که در طیف مخاطبان، پر جمعیت‌ترین گروه، همین افراد مردد هستند و ما هیچ فکری به حال آنان نکرده‌ایم!

.

.

.

🎓گامهای مستحکم فردا،نیازمند آگاهی امروز است🎓

پلتفرم آموزشی آنلاین مدیران خلاق

www.modirankhallagh.ir